tiistai 24. helmikuuta 2009

Hiihtolomalla


Tää viiikko on ainakin alkanut mukavasti kun kaikki noi kaks-
jalkaiset on kotona suurimman osan päivää, aamulla se vähän
harmittaa kun niitä joutuu herätteleen antaan mulle raksuja.
Ne ei taida tajuta että mulla on aamulla ihan hirvee nälkä...
No onneks mä oon keksinyt montakin tapaa herättää , en osaa
vielä sanoa mikä näistä on paras...

1. Hiippailen hiljaa isännän sängyn luokse , tökkäsen sen kylkeen
kylmän nenän ,varastan sen vaatteet ja meen leikkiin niillä
olkkarin lattialle. Kohta joku juoksee kyllä perään..

2. Hiippailen hiljalleen makkariin ja hyppään suoraan sänkyyn,
siinä ainakin joku herää ( tän taktiikan ongelmana on se että jos
sattuu hyppään huonoon paikkaan niin sit saa kyllä kyytiä ) ;)

3. Meen keittiöön ja rupeen kaiveleen tyhjiä pulloja ja tölkkejä
pussista jossa niitä säilytetään, siinä vaiheessa kun mä oon
saanut tölkin kunnolla palasiksi alkaa ainakin joku heräileen..
( nykyään mua sanotaankin leikillään rautavatsaksi..)

4. Kaivan lelulaatikostani jonkun sopivan vinkulelun ja alan
leikkiin sen kanssa, kovin kauaa ei tarvi yleensä odottaa kunnes
joku nousee ylös..

5. Jos mikään muu ei auta niin sitten mä joudun turvautumaan
perinteiseen eli haukkumaan muka jollekkin ulkoa kuuluvalle
äänelle..sitä ei kukaan kauaa kestä..

On mulla noiden lisäksi pari kikkaa vielä takataskussa mutta on
ehkä parempi etten kerro vielä kaikkee..

Jos toi herääminen onkin ongelma niin muutenhan se on kivaa
kun kaikki on kotona , saan ainakin lenkkikaverin paljon helpommin
ja pääsee pidemmille lenkeille heti aamupalan jälkeen..

Saa nähdä pääsiskö vielä kyläilemäänkin, joku ainakin mainitsi
Sysmän reissun josain vaiheessa, siellä vois nähdä sen yhden
TOSIvanhan ajokoiran. Ainakin se näytti tosivanhalta ja viisaalta
eikä se leikkinyt yhtään kesällä vaikka mä kovasti yritin..
ja sit siellä voisi olla pari muutakin eläintä moikattavaks..

Kerron myöhemmin miten kävi...




1 kommentti:

Heidi kirjoitti...

Täällä odotellaan kuulumisia :)

Remu ei muuten hauku. Luulin aluksi, että se on mykkä. Nyt se haukkuu lähinnä, jos pallo on mennyt hyllyn alle, niin yksi vuf on merkki, että mun pitää mennä sitä auttamaan.

Remu herättää tuijottamalla. Ja jos on yöllä maha pipinä (muovi,pahvi ja puu ovat Remun lempiherkkuja)niin tuijottaa ja päästää pienen piip-äänen. Joo, se toimii naisilla :D Perintönä äidillisistä vaistoista, vaikka en äiti olekaan..